۱۷ خرداد ۱۳۸۹، ۱۰:۱۷

کارگروه اوقاف و رسانه ملی/

مهندسی رسانه ملی درباره گسترش فرهنگ وقف ارائه می‌شود

مهندسی رسانه ملی درباره گسترش فرهنگ وقف ارائه می‌شود

نشست کارگروه ویژه همکاریهای متقابل اوقاف و امور خیریه و صدا وسیما برگزار و طی آن صداوسیما آمادگی خود را برای فرهنگسازی در زمینه وقف و بقاع متبرکه مورد تأکید قرار داده و اعلام شد: مهندسی جدید رسانه ملی درباره گسترش فرهنگ وقف بزودی ارائه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این جلسه که چند تن از مسئولان سازمانهای صدا و سیما و اوقاف حضور داشتند، مدیرکل فرهنگی صداوسیما در ابتدا مقدمه ای از پیشنیه همکاری این سازمان و سازمان اوقاف و امور خیریه بیان کرد و افزود : صداوسیما بر بهتر و عملیاتی تر شدن این همکاری ها در تهران و سایر استانها تأکید دارد.

گروسی گفت: نظر به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر تبدیل بقاع متبرکه به عنوان قطب فرهنگی کشور ، سازمان صداوسیما آمادگی همه جانبه خود را در این باره اعلام می کند تا با مشارکت سازمان اوقاف و امور خیریه ، به تولید برنامه هایی در قالب تهیه فیلم ، سریال ، انیمیشن و همچنین مستندهای فاخر اقدام کند.

مدیر شبکه تلویزیونی اینترنتی لبیک با اشاره به برنامه "سایه های سبز" که همه روزه از شبکه سوم سیما پخش و به معرفی امامزاده های شهر تهران پرداخته می شود یادآور شد: این برنامه پس از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص بقاع متبرکه توسط حج و زیارت صدا و سیما تولید شد و البته رسانه ملی آمادگی دارد در قالب پروژه ای دو ساله با همکاری سازمان اوقاف و امور خیریه ، نسبت به تولید مستند درباره همه امامزاده های سراسر کشور اقدام کند.

وی با اشاره به کارگروه ویژه همکاری های متقابل اوقاف و امور خیریه و صدا و سیما گفت: این کارگروه به طور مستمر و ظرف مدت زمانی مشخص تشکیل جلسه می دهد و به زودی مهندسی جدید رسانه ملی را درباره گسترش فرهنگ وقف و بقاع متبرکه ارائه خواهد کرد. 

مدیرکل روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست در سخنانی ، مأموریت اوقاف را در امور اقتصادی ، فرهنگی ، قرآنی و اجتماعی تشریح و بر ضرورت معرفی این فعالیتها در رسانه ملی تأکید کرد.

ربیعی گفت: ترویج ،‌ تشویق و اشاعه فرهنگ وقف توقعی است که از صداوسیما می رود و ضروری به نظر می رسد این سازمان فرهنگ وقف را از حالت بالقوه به بالفعل در آورد.

وی تصریح کرد: با توجه به این که متاسفانه رویکرد امروز به سمت فرهنگ وقف نیست بنابراین نیاز است رسانه ملی در کنار سازمان اوقاف ، فرهنگ وقف را گسترش دهد و این در حالی است که اثربخشی کار وقف تا کنون مطرح نشده و تبلیغ و ترویج فرهنگ وقف کم رنگ شده است و از طرفی هم باید سعی شود با معرفی و تبلیغ اثراتی که وقف در زندگی مردم گذاشته است ، نماد آن در مردم به ویژه در قشر جوان نمایان شود.

کد خبر 1096238

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha